| 
| Tonnasje: 10.070 tdw, 9.689 brt, 5.689 nrt. Dimensjoner: Loa: 155,5m-Lbp: 143,3m-B: 20,8m-D: 9,3m-Dypg.: 8,557m. Framdrift: 1 dieselmotor, Götaverken 760/1500VGS9. 2-takt/enkltv., 9-sylinder, syl. dim.: 760 x 1.500 mm, 11.300 BHK. 19.0 knop. Bygget av Götaverken A/B, Göteborg, Sverige. 1960 Bygget som FERNLAKE av Götaverken A/B, Göteborg (Bygg nr. 757) til D/S I/S Garonne (Fearnley & Eger), Oslo. Sjøsatt 06/12. 1961 Levert 08/04. 1970 Forlenget og ombygget til part konteinerskip ved Ishikawajima-Harima Heavy Industries Ltd, Yokohama, Japan. Ny tonnasje: 12.773 tdw, 11.519 brt, 6.921 nrt. Nye mål: Loa: 172,2m-Lbp: 163,8m-Dypg.: 8,383m. 1976 Solgt for NOK 19.000.000 til P/R Tamtex (Wilh. Wilhelmsen, Oslo), Tønsberg. Omdøpt til TAMPA. 1982 Solgt i mars til Blue Ocean Lines S.A., Panama. Omdøpt til BLUE ADVANCE. 1982 Solgt i oktober til Adventure Nav. Ltd S.A. (New World Shipowners (Pte.) Ltd), Singapore. Omdøpt til SEA ADVENTURE. 1982 16. November, Ankom 16/11 til Chittagong, Bangladesh for hugging som begynte 21/11 ved Tranship Shipbreakers, Bhatiary. |
| Modellbygger: A/B Sverre, Göteborg Scala: 1:100 Monterlengde: 163 cm | Fra skipsmodellsamlingen til Tom Sæthre, Asker |