| Tonnasje: 9.095 tdw, 6.174 brt, 3.424 nrt. Dimensjoner: Loa: 116,6m-Lbp: 107,2m-B: 19,5m-D: 11,1m-Dypg.: 8,810m. Framdrift: 1 dieselmotor, Sulzer 8ZA40/48, 2-takt/enkeltv., 8-sylinder, syl. dim.: 400 x 480 mm. 5.800 BHK. Bygget av Cie. de Constr. Mécaniques Procédés Sulzer, Nantes, Frankrike. 1978 Kjølstrukket i april. Bygget som HELICE av Moss Rosenberg Verft, Moss (Bygg nr. 192) for K/S A/S Heragas (Helge R. Myhre), Stavanger. 1978 Sjøsatt 20/03, levert 18/06. 1980 Managers omdøpt til Rederiet Helge R. Myhre A/S, Stavanger i januar. 1983 Rederiet flyttet til Oslo i februar. Skipene registrert i Stavanger. 1987 Registrert i Stavanger-NIS fra juli. 1988 Solgt i september til Energy Shipping & Trading Co. S.A. (Naftomar Shipping & Trading So. Ltd), Panama. Omdøpt til CHEM ENERGY. | 1990 Solgt i september til Labogas XV K/S (A/S Laboremus), Oslo-NIS. Omdøpt til NORGAS ENERGY. 1991 Skaugen Marine AS, Oslo-NIS ble managers i april. Ny motor installert, Wärtsila. 4-takt/enkltv., 6-sylinder, syl. dim.: 460 x 580 mm. 5.611 BHK ved 514 o. min. Bygget av AB Wärtsila Diesel OY, Turku, Finland. 1992 A/S Norwegian Gas Carriers, Oslo-NIS ble managers i desember. 1994 Overført til Norwegian Gas Carries Ltd, Hamilton, Bermuda (Norwegian Gas Carriers AS), Oslo-NIS i juni. Morits Skaugen jr., Oslo-NIS ble managers i august. 2000 Solgt i mars til Norgas Ltd (Norgas Carriers A/S, Oslo), Monrovia, Liberia. 2003 Registrert i Hong Kong, China 24/02. 2012 Omdøpt til ENERGY 01/02. Ankom 13/02 til Alang, India og satt på land 20/02 for hugging ved Crown Steel Co. |